Hyundai i30 – oceniamy samochody osobowe na sprzedaż
Koreańska marka Hyundai od kilku lat już prowadzi, zresztą bardzo udaną, ekspansję na rynki europejskie. Dodatkowo robi to w rozsądny i efektywny sposób. Dowodem na to jest trzecia generacja Hyundai i30, który może zrewolucjonizować rynek kompaktów i zyskać w szczególności popularność wśród flotowców. Pełna gama tego modelu to poza hatchback także kombi i sedan o nazwie Fastback. Na szczególną uwagę zasługuje wersja z silnikiem benzynowym 1.0 T-GDI, której moc maksymalna to 120 KM.
Czy Hyundai i30 to dobre auto?
Mimo tego, że Hyundai i30 z silnikiem 1.0, który napędza benzyna, nie robi ogromnego wrażenia pod względem osiągów, to jak najbardziej jest to auto godne polecenia. Świetnie sprawdza się przede wszystkim w mieście. Na pochwały zasługuje przede wszystkim układ kierowniczy, który współpracuje perfekcyjnie z kierowcą. Hyundai i30 to nie tylko hatchback. Dostępny jest także inny typ nadwozia — Fastback, Wagon oraz wersję sportową oznaczoną literą N. To pokazuje, jak duży nacisk azjatycki koncern położył na to, aby dopasować się do rynku europejskiego.
Z pewnością za tym, aby wybrać Hyundai i30, przemawia jego wygląd, bogata oferta wyposażenia, sposób prowadzenia i wysoka jakość wykończenia. Dzięki możliwości wyboru kilku silników można wybrać model dopasowany do własnych wymagań. Najistotniejszą rzeczą jest jednak bezpieczeństwo, które w przypadku Hyundaia i30 jest na wysokim poziomie.
Jak sprawdzają się silniki benzynowe?
Produkowany z silnikiem benzynowym 1.0 Hyundai i30 nie powala na kolana pod względem niskiego spalania i osiągów. W mieście auto spala około 8 litrów na 100 km. Mimo małej pojemności silnika auto żwawo startuje spod świateł, ale rozpędzenie samochodu do setki już tak satysfakcjonujące nie jest — według wskazań producenta do osiągnięcia 100 km/h 3 cylindrówka potrzebuje około 11 sekund.
Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć Hyundai i30 w tej wersji silnikowej to 190 km/h. Może i jest to w zupełności wystarczająca prędkość, ale trzeba pamiętać, że jej osiągnięcie wbija silnik na wyżyny jego możliwości. Natomiast jazda z pasażerami i prędkością autostradową powoduje, że model i30 sprawia wrażenie, jakby miał wypluć swoje serce spod maski.
Poduszki powietrzne — ocena bezpieczeństwa w Hyundai i30
Nowy Hyundai i30 uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach NCAP. Został on najwyżej oceniony w czterech kategoriach — bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dziecka, ochrona pieszego i systemy bezpieczeństwa. Dzięki temu plasuje się on w grupie najlepiej wyposażonych samochodów i najbezpieczniejszych z segmentu C.
Auto standardowo zostało wyposażone w system autonomicznego hamowania, utrzymywania pasa ruchu, kontroli poziomu uwagi kierowcy i inteligentne światła drogowe. Zaprojektowany, opracowany i przetestowany nowy model i30 odzwierciedla DNA marki Hyundai.
Agresywnie nakreślone tylne lampy — atrakcyjny wygląd auta
Nowa generacja Hyundai i30 zmieniła się znacznie w porównaniu do poprzednika, co uczyniło z koreańskiego kompaktu mocno europejski samochód. Zastąpienie obłych linii ostrzejszymi kreskami wpisało się w nowoczesny wygląd pojazdu. Agresywny przód został wyposażony w dynamiczne reflektory i dużą atrapę chłodnicy, co może spodobać się wielu osobom. Kontrowersyjnie mogą prezentować się jedynie światła do jazdy dziennej i chromowane listwy. Co istotne, auto jest na tej samej płycie podłogowej, co druga generacja modelu i30.
Na szczególną uwagę zasługują egzemplarze w czerwonym lakierze, który połączony z dużymi alufelgami i czarną lotką przy tylnej szybie wygląda niesamowicie. Zapewne niewiele takich modeli będzie pojawiać się na polskich drogach, a szkoda, bo dzięki takiemu połączeniu samochód znacznie się wyróżnia. Biorąc pod uwagę konkurencje z segmentu C, Koreańczycy swoim projektem zbytnio się nie wyłamali. Jednocześnie też nie powielili powtarzalnych schematów, przez co nowa generacja Hyundaia i30 wygląda ciekawiej niż Golf, Focus, czy Auris.