Hyundai Tucson Nowej Generacji. Rewolucyjna technologia i design.
Hyundai Tucson Nowej Generacji. Rewolucyjna technologia i design.
- Awangardowy projekt Tucsona Nowej Generacji to nie ewolucja, lecz rewolucja, jeśli chodzi o design marki Hyundaia
- Dzięki innowacyjnym parametrycznym ukrytym światłom, opartym o najnowszą technologię, Tucson Nowej Generacji będzie prezentował się na drodze wyjątkowo
- Topowy w klasie pakiet bezpieczeństwa wyznacza nowe standardy
- Tucson Nowej Generacji oferuje największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, w tym klasyczny hybrydowy, hybrydowy plug-in oraz hybrydowy 48V
Hyundai zaprezentował Tucsona Nowej Generacji. Model charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze technologie, wyznaczając nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Samochód oferuje także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, co oddaje zaangażowanie marki Hyundai w ekologiczną jazdę.
Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundai. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedano tylko w samej Europie, dzięki czemu Tucson stał się najlepiej sprzedającym się Hyundaiem w naszym regionie.
Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie. Hyundai oferuje już na europejskim rynku elektryczną i hybrydową wersje modelu Kona, zasilanego wodorem NEXO oraz Santa Fe z napędem hybrydowym i hybrydowym plug-in. Wprowadzając dalszą elektryfikację modeli, Hyundai umacnia swoją pozycję producenta najszerszej gamy zelektryfikowanych układów napędowych.
Hyundai Tucson Nowej Generacji to model globalny. Będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie i jest trzecią generacją Tucsona, która będzie produkowana w Europie w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach. Tucson drugiej generacji był pierwszym modelem produkowanym w HMMC. Lokalizacja fabryki Hyundaia w Europie podkreśla zaangażowanie producenta na rynku europejskim.
„Hyundai to marka posiadająca najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych. Oferuje miękkie hybrydy, hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody elektryczne z bateriami, a także elektryczne z ogniwami paliwowymi na wodór. Wraz z debiutem Tucsona Nowej Generacji bardzo ważne było rozszerzenie elektryfikacji naszego najlepiej sprzedającego się na świecie SUV-a. Premiera ta stanowi kolejny kamień milowy dla marki Hyundai. Teraz wszystkie SUV-y naszej marki dostępne są z zelektryfikowanymi napędami. Dzięki nowoczesnej stylistyce i najnowocześniejszej gamie układów napędowych, nowy Tucson pozostanie jednym z kluczowych produktów Hyundaia w Europie.” – powiedział Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.
Parametryczna dynamika – rewolucyjny i wyjątkowy design nowoczesnego SUV-a
Tucson Nowej Generacji to rewolucja w projektowaniu samochodów Hyundai. Samochód otrzymał większy i szerszy korpus niż jego poprzednik. Muskularna sylwetka łączy dynamiczne proporcje i ostre kąty z pełnymi powierzchniami, co nadaje progresywnego wyglądu.
Tucson Nowej Generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Kierunek ten charakteryzuje harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Jej założeniem jest nadanie samochodom Hyundai zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań. Progresywna stylistyka Tucsona Nowej Generacji jest inspirowana koncepcyjnym SUV-em Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019.
Unikając tradycyjnych metod rysowania i szkicowania, projektanci Hyundaia przy użyciu algorytmów geometrycznych i najnowocześniejszej technologii cyfrowej opracowali futurystyczne elementy designu. Otrzymany projekt wykorzystuje linie, powierzchnie, kąty i kształty, tworząc bezprecedensową, odważną estetykę projektu, nazwaną Parametryczną Dynamiką.
Najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster.
Rzeźbione powierzchnie bocznych elementów nadwozia samochodu sprawiają wrażenie ciągłego ruchu do przodu, nawet podczas postoju. Naprężone, muskularne kształty samochodu płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, a stylowe felgi aluminiowe dopełniają mocnej i dynamicznej sylwetki. Sportową sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.
Szerokie tylne lampy z ukrytymi parametrycznymi detalami świetlnymi oddają motyw przewodni projektowania modelu. Zupełnie nowy tylny zderzak również został pokryty parametrycznym wzorem. Tucson Nowej Generacji to pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem. Elementy projektu high-tech wieńczy gładkie szklane logo Hyundai, które wygląda na trójwymiarowe, ale w rzeczywistości nie wystaje z zewnętrznej powierzchni, w od różnieniu od tradycyjnych emblematów stosowanych przez producentów samochodów.
Kolory zewnętrzne
Klienci Tucsona Nowej Generacji mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Ponadto. Opcja kontrastowego dachu w kolorze Phantom Black lub Dark Knight oferuje Klientom jeszcze większe możliwości personalizacji. Każdy kolor nadwozia można połączyć z dachem w kontrastowym kolorze.
- Shimmering Silver – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Amazon Gray – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Teal – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Phantom Black – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Polar White – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Engine Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Sunset Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Silky Bronze – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Dark Knight – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
Wyrafinowane wnętrze łączy maksymalny komfort z technologią
Wejście do przestrzeni wnętrza Tucsona Nowej Generacji jest niczym wejście do starannie umeblowanego pokoju, w którym zapominamy o codziennych troskach. Tutaj przestrzeń, technologia i informacje harmonijnie się przenikają. Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Dwie srebrne listwy ozdobne biegnące od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi harmonijnie łączą się z wysokiej klasy materiałami utrzymanymi w neutralnych odcieniach.
Bezproblemowa integracja wiodącej w segmencie technologii zapewni Klientom nowego Tucsona zaawansowane i konfigurowalne cyfrowe doświadczenie. Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku. Wysokiej jakości materiały we wnętrzu zapewnią nowy poziom komfortu.
Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności. Szeroki grzbiet deski rozdzielczej płynnie łączy się z drzwiami, przyjemnie otaczając pasażerów.
Ergonomicznie umieszczony podłokietnik jest połączony z przyciskami do obsługi skrzyni biegów (shift by wire), co zapewnia intuicyjną obsługę, a jednocześnie nadaje samochodowi czysty i nowoczesny wygląd.
Pasażerowie mogą cieszyć się przyjemnym nastrojowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli środkowej, w kieszeniach drzwi i wokół podkładki do indukcyjnego ładowania smartfonów. Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju, dając więcej możliwości personalizacji.
Ponadto Klienci mogą wybierać spośród trzech tonacji wykończenia wnętrza z tapicerką materiałową lub skórzaną, w tym jednokolorowej czarnej, dwukolorowej czarno-beżowej oraz Teal. Pakiet Teal zawiera czarne fotele z turkusowymi przeszyciami na siedzeniach, podłokietniku i dźwigni zmiany biegów. Turkusowe wstawki tekstylne znajdują się również na desce rozdzielcze i panelach drzwi.
Kolory wnętrza
- Czarny (tkanina lub skóra)
- Czarno-beżowy (tkanina lub skóra)
- Teal (tkanina lub skóra)
Najnowocześniejsza technologia i łączność
Tucson Nowej Generacji został wyposażony w najnowszą technologię i funkcje łączności.
W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji. Przestrzeń wnętrza jest intuicyjna i zoptymalizowana pod kątem zaawansowanych technologii. Przykładowo, schematy kolorystyczne cyfrowych zegarów zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.
System multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai oferujących tę samą funkcję. W swoim profilu Klienci mogą dodać dwa konta główne i jedno konto gościa oraz przesłać zdjęcie profilowe za pośrednictwem aplikacji Bluelink. Profil użytkownika przechowuje w chmurze preferencje użytkowników dotyczące multimediów, takie jak język, połączenie Bluetooth, ustawienia nawigacji i rozpoznawania głosu, a także ulubione stacje radiowe. Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od celu podróży, można włączyć nawigację w trybie pieszym, aby wznowić jej prowadzenie w aplikacji Bluelink na smartfonie.
Tucson Nowej Generacji będzie miał funkcję integracji kalendarza, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swój kalendarz Apple lub Google na centralnym ekranie. Synchronizacja odbywa się poprzez ustawienia aplikacji Bluelink. To jeszcze jeden powód, by pobrać i korzystać z aplikacji Bluelink.
Apple CarPlay i Android Auto w prosty i wygodny sposób pozwalają Klientom na odzwierciedlenie funkcjonalności smartfonów z systemem iOS i Android.
Inne funkcje informacyjno-rozrywkowe i łączności obejmują wysokiej jakości system dźwiękowy KRELL, ładowarkę indukcyjną do smartfonów w konsoli środkowej, oraz przednie i tylne porty USB dla jeszcze większej wygody, szczególnie podczas długich podróży.
Dodatkowo, usługi Hyundai LIVE podają w czasie rzeczywistym informacje o parkingach i lokalizacjach stacji paliw oraz ceny, a także informacje o pogodzie. Cele podróży lub punkty postojów również można przesyłać z aplikacji do systemu nawigacji samochodowej przed rozpoczęciem podróży.
Tucson Nowej Generacji zapewnia większy komfort i wygodę dla każdego kierowcy
Dzięki szeregowi nowych funkcji zapewniających wygodę, Hyundai Tucson Nowej Generacji oferuje nowym Klientom jeszcze większy komfort.
Tucson Nowej Generacji to pierwszy Hyundai wyposażony w system klimatyzacji z technologią Multi-Air, która składa się z połączenia bezpośrednich i pośrednich otworów wentylacyjnych do klimatyzacji i ogrzewania. Gdy tryb Multi-Air jest aktywny, powietrze jest dostarczane nie tylko przez standardowe nawiewy, lecz także uwalniane przez małe otwory w przednich panelach. Ogólna objętość dostarczanego powietrza pozostaje taka sama, ale rozproszenie wiatru zmniejsza bezpośredni kontakt z powietrzem i zmiękcza powietrze. Ten tryb można włączać i wyłączać w zależności od preferencji kierowcy.
Trzystrefowa klimatyzacja teraz jest dostępna nie tylko dla pasażerów z przodu pojazdu, ale także dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Ponadto wentylowane fotele przednie i podgrzewane fotele przednie i tylne zapewniają dodatkowy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
Kierowca może przesuwać i pochylać przednie siedzenie pasażera za pomocą prostych w użytkowaniu przycisków zlokalizowanych na boku fotela.
Tryb dla śpiących z tyłu pasażerów pozwala kierowcy słuchać wybranej muzyki bez przesyłania jej do tylnych głośników.
Aby zwiększyć wygodę użytkowania, tylne siedzenia Tucsona Nowej Generacji można teraz złożyć w stosunku 4:2:4. Ponadto zdalne składanie umożliwiają znajdujące się na bocznych ścianach bagażnika dźwignie.
Zwiększona przestronność
Dynamiczne proporcje i nowa platforma Tucsona zapewniają szeroką, otwartą przestrzeń wewnętrzną, która gwarantuje pasażerom komfort, zwykle zarezerwowany dla modeli z wyższego segmentu. O 20 mm dłuższe, 15 mm szersze nadwozie i rozstaw osi zwiększony o 10 mm w porównaniu z poprzednią generacją, zapewniają przestronność większą niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki temu pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 26 mm dodatkowej przestrzeni na nogi. Udało się to osiągnąć zarówno w modelach z napędem hybrydowym, jak i spalinowym, dzięki sprytnemu umieszczeniu baterii pod tylnymi siedzeniami pasażerów. Pojemność bagażnika została zwiększona o 33 do 107 litrów, w zależności od wybranej wersji wyposażenia i układu napędowego, oferując łącznie do 620 litrów na bagaż przy rozłożonych siedzeniach i do 1799 litrów przy złożonych siedzeniach.
Wymiary (mm)
- Długość: 4,500 (+20mm)
- Szerokość: 1,865 (+15mm)
- Wysokość: 1,650 (+5mm)
- Rozstaw osi: 2,680 (+10mm)
- Zwis przedni: 895mm
- Zwis tylny: 925mm
- Przestrzeń na nogi w 2-gim rzędzie: 996 (+26mm)
Pojemność bagażnika (w litrach)
- Pojemność bazowa (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda):
620 / 598 / 577 / 546 / 616
- Pojemność maksymalna (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda):
1 799 / 1 777 / 1 756 / 1 725 / 1 795
Topowy pakiet aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy w swojej klasie
Dzięki topowym w swojej klasie, zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy oraz pakietowi aktywnego bezpieczeństwa z szeregiem innowacyjnych funkcji, Tucson Nowej Generacji zapewnia jeszcze większy spokój ducha podczas jazdy.
Tucson Nowej Generacji jest wyposażony w ulepszony system siedmiu poduszek bezpieczeństwa, który obejmuje nową poduszkę bezpieczeństwa pomiędzy fotelami w pierwszym rzędzie, unikatową w tym segmencie. Zapobiega to zderzeniu się pasażerów z pierwszego rzędu w przypadku kolizji, minimalizując ryzyko poważnych obrażeń. W przypadku wyzwolenia poduszek bezpieczeństwa w wyniku zderzenia czołowego lub bocznego, system pokolizyjny włącza hamulce awaryjne, aby zmniejszyć ryzyko ewentualnego wtórnego zderzenia.
Tucson Nowej Generacji został wyposażony w asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), który uruchamia alarm, gdy zbliża się niebezpieczeństwo kolizji z samochodami, rowerami lub pieszymi. Gdy kierowca nie zareaguje i nie zahamuje w odpowiednim czasie, system automatycznie steruje hamulcami, aby uniknąć wypadku. Po raz pierwszy w Tucsonie, system FCA obejmuje teraz funkcję Junction Turning, która rozszerza zakres ochrony o kolizje na skrzyżowaniach. Funkcja ta wykrywa nadjeżdżające samochody z naprzeciwka podczas skręcania w lewo na skrzyżowaniu i aktywuje hamulce, aby zatrzymać samochód jeśli wykryje prawdopodobieństwo kolizji.
Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) utrzymuje pojazd bezpiecznie na środku pasa. Wykorzystując przednią kamerę do rozpoznawania pasa ruchu, LFA automatycznie dostarcza sygnał korygujący, aby pomóc utrzymać samochód na środku pasa. System działa razem z asystentem utrzymywania pasa ruchu (LKA), która zapobiega przypadkowemu zjechaniu z pasa ruchu, a teraz wykrywa również krawędzie drogi, także gdy nie ma namalowanych pasów.
System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) to funkcja, która pomaga monitorować sposób jazdy, aby wykrywać zmęczenie i nierozważną jazdę i zapobiegać potencjalnym wypadkom. Działa to w połączeniu z ostrzeganiem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). LVDA ostrzega kierowcę, gdy poprzedzający go pojazd odjeżdża, a kierowca nie reaguje wystarczająco szybko, na przykład podczas ruszania spod świateł.
Wprowadzony po raz pierwszy w kompaktowym SUV-ie, asystent jazdy autostradowej (HDA) sprawia, że jazda po autostradach i drogach ekspresowych jest bezpieczniejsza i wygodniejsza. HDA reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu. Przycisk na kierownicy pozwala kierowcy aktywować HDA jednym kliknięciem.
HDA działa w połączeniu z asystentem podążania na pasie ruchu i inteligentnym tempomatem opartym na nawigacji (NSCC-C). Dzięki tej funkcji kierowcy mogą ustawiać prędkość za pomocą inteligentnego tempomatu (SCC), a następnie, dla większego bezpieczeństwa i wygody, NSCC-C jest w stanie automatycznie dostosować prędkość pojazdu dobraną do pokonywanego zakrętu na podstawie lokalnych informacji o drogach. Samochód zmniejsza prędkość przed zakrętem, a po pokonaniu zakrętu wraca do zadanego poziomu prędkości.
Kolejną nową funkcją jest inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA). Oprócz wyświetlania ograniczeń prędkości na ekranie nawigacji, ISLA automatycznie dostosowuje prędkość Tucsona Nowej Generacji, tak aby kierowcy przypadkowo nie przekroczyli dozwolonej prędkości.
Dla jeszcze większej pewności, Tucson Nowej Generacji został wyposażony w szereg funkcji poprawiających widoczność na drodze. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) oprócz ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych, teraz sam przyhamowuje wybrane koła, aby zapobiec kolizji samochodu z innymi pojazdami podczas zmiany pasa. Ta funkcja wykorzystuje przednią kamerę pojazdu i tylne narożne radary do obliczenia względnej pozycji i prędkości pojazdów znajdujących się z boku lub w martwym punkcie. BCA jest wyposażony w asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA). Podczas cofania RCCA ostrzega kierowcę o pojazdach przejeżdżających w poprzek za pojazdem . W razie potrzeby hamulce są aktywowane, aby zapobiec kolizji.
Cechą unikatową dla tego segmentu jest funkcja wyświetlanie widoku z martwego pola (BVM). Gdy kierowca zasygnalizuje zmianę pasa ruchu, na ekranie o przekątnej 10,25 cala cyfrowych zegarów zostanie wyświetlony widok z martwego pola w miejscu wskaźnika po odpowiedniej stronie. System zapewnia uzupełnienie widoku z lusterka bocznego, a także zapewnia dodatkowe wsparcie w ciemnych oraz deszczowych warunkach.
Tucson Nowej Generacji oferuje również system kamer 360° (SVM), dzięki któremu kierowcy mogą doświadczyć 360-stopniowego, trójwymiarowego widoku pojazdu. System umożliwia powiększanie i pomniejszanie obrazu z przedniej, tylnej, lewej i prawej części pojazdu. SVM również wykorzystuje widok z lotu ptaka, aby jeszcze bardziej poprawić widoczność i uniknąć potencjalnych przeszkód.
SVM jest również zsynchronizowany z nowym asystentem zdalnego parkowania (RSPA), który jest dostępny w wersji hybrydowej Tucsona Nowej Generacji. RSPA pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjeżdżania, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli kierowca znajduje się poza samochodem. Funkcję można aktywować i sterować za pomocą kluczyka. Pojazd wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do identyfikacji przeszkód i hamuje awaryjnie zawsze, gdy wykryte zostanie ryzyko kolizji.
Po przełączeniu na tryb automatyczny asystent świateł drogowych (HBA) wykrywa w nocy zarówno pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka, jak i jadące z przodu na tym samym pasie, a także przełącza światła drogowe na mijania, redukując efekt oślepiania innych kierowców. System automatycznie ponownie włącza światła drogowe, gdy nie wykrywa innych pojazdów, maksymalizując pole widzenia kierowcy.
Inne ulepszone i innowacyjne funkcje sprawiają, że Tucson Nowej Generacji jest bezpiecznym samochodem rodzinnym. Nowy System monitorowania tylnej kanapy (ROA) monitoruje tylne siedzenia za pomocą czujników wykrywających ruch. Następnie kierowca otrzymuje ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe, aby upewnić się, że zabrał pasażerów z tylnych siedzeń przed opuszczeniem i zamknięciem pojazdu. Tryb dla śpiących z tyłu pasażerów (RPSM) wycisza tylne głośniki, aby przestrzeń z tyłu samochodu była bardziej relaksująca dla pasażerów podczas długich podróży. Ponadto nowa funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW) ostrzega pasażerów o zbliżającym się pojeździe, gdy próbują wysiąść z samochodu. Funkcja SEW jest po raz pierwszy dostępna w popularnym kompaktowym SUV-ie.
Dostępne funkcje bezpieczeństwa aktywnego i wspomagania Hyundai SmartSense:
- Asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning
- Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
- Asystent jazdy autostradowej (HDA)
- Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC-C)
- Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
- System monitorowania martwego (BCW)
- Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
- Funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW)
- Asystentem zdalnego parkowania (RSPA)
- System kamer 360° (SVM)
- Funkcja wyświetlanie widoku z martwego pola (BVM)
- System monitorowania tylnej kanapy (ROA)
- System podążania na pasie ruchu (LFA)
- Asystentem utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
- Ostrzeganie o ruchu poprzecznym (RCCW)
- Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Asystent świateł drogowych (HBA)
Dla większego spokoju ducha Klientów Hyundai oferuje Tucsona Nowej Generacji z wiodącą w branży pięcioletnią gwarancję bez limitu kilometrów.
Napęd na cztery koła i tryby terenowe czynią Tucsona prawdziwym SUV-em
Tucson Nowej Generacji pokazuje cechy SUV-a, dzięki napędowi 4×4 oraz nowemu selektorowi terenowych trybów jazdy, które zapewniają kierowcy jeszcze więcej radości podczas jazdy. Terenowe tryby jazdy, dostępne w wersji hybrydowej, wykorzystują charakterystyczną dla Hyundaia technologię napędu na cztery koła HTRAC, która umożliwia zwinne prowadzenie i lepsze wykorzystanie momentu obrotowego w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu. Oprócz podstawowych trybów jazdy, trzy dodatkowe tryby terenowe – Mud, Sand i Snow – optymalizują wydajność i ustawienia napędu HTRAC, aby zapewnić lepsze wrażenia z jazdy w każdym terenie.
Wygodna lub sportowa jazda z nowym elektronicznie sterowanym zawieszeniem
Tucson Nowej Generacji został dopracowywany i przetestowany w Europie. Model przeszedł testy trwałości i próby dynamiczne na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie, słynnej północnej pętli Nürburgringu. Przeszedł również rygorystyczne testy drogowe w całej Europie począwszy od skrajnych zimowych warunków w Szwecji, poprzez holowanie przyczep w Alpach, kończąc na upalnym południu Hiszpanii, aby mieć pewność, że spełnieni wysokie oczekiwania europejskich Klientów.
Klienci mogą wybierać między dwoma różnymi układami zawieszenia, która zapewniają lepszy komfort i prowadzenie. Tucson Nowej Generacji oferuje zarówno adaptacyjne, jak i konwencjonalne amortyzatory.
Dzięki elastyczności oferowanej przez technologię adaptacyjnego tłumienia elektronicznego sterowanego zawieszenia (ECS), inżynierowie Hyundaia osiągnęli bardzo wszechstronne zachowanie podczas jazdy, w zależności od sytuacji drogowej i preferencji kierowcy. W trybie Normal lub Eco projektanci skupili się na wygodnej, równej i stabilnej jeździe nawet po najbardziej wymagających drogach. ECS automatycznie i stale kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi, biorąc pod uwagę warunki jazdy, takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, pokonywane zakręty, wymagania dotyczące hamowania i przyspieszenia. Kontrolując siłę tłumienia na każdym kole, ECS redukuje przechyły, ruch pionowy, poprawiając jazdę i obsługę. Wybierając tryb Sport, kierowcy mogą cieszyć się dodatkowym poziomem responsywności i kontroli.
Tymczasem konwencjonalne amortyzatory wykorzystują nową technologię, która zapewnia większą elastyczność doboru ustawień. Kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu zapewniają dobry poziom komfortu i prowadzenia.
Całkowicie nowe wspomaganie kierownicy (R-MDPS), wyposażone w przekładnię kierowniczą z nowym napędem pasowym, zostało dostosowane do charakteru zawieszenia pojazdu. W trakcie wielu miesięcy testów zarówno z prototypami pojazdów, jak i najnowocześniejszymi narzędziami do symulacji, inżynierowie Hyundai dokładnie skalibrowali system. Kierowcy, którzy wybiorą tryb Sport, odczują większy opór na kierownicy, by cieszyć się większą precyzją podczas jazdy z większymi prędkościami.
Hyundai opracował szeroki wybór kół do Tucsona Nowej Generacji. Do wyboru dostępne są 17-, 18- lub 19-calowe felgi aluminiowe. Dostępne opony zostały wyselekcjonowane w ścisłej współpracy z czołowymi producentami opon Continental i Michelin, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów takich jak komfort, izolacja od hałasu drogowego, czy właściwości jezdne. Ponadto inżynierowie Hyundaia osiągnęli niskie wartości oporów toczenia, które przyczyniają się do zminimalizowania zużycia paliwa i emisji spalin. Świadczy to o zaangażowaniu firmy w produkcję samochodów przyjaznych dla środowiska bez uszczerbku na osiągach.
Najbogatsza gama zelektryfikowanych układów napędowych wśród kompaktowych SUV-ów
Oferując trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów, Tucson Nowej Generacji pasuje do każdego typu kierowcy. Z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym z 48-woltowym układem hybrydowym, pełną hybrydą i hybrydą plug-in, Tucson Nowej Generacji oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów. Oprócz zelektryfikowanych układów napędowych, nowy Tucson oferuje również szereg jednostek benzynowych i wysokoprężnych.
Tucson Nowej Generacji został opracowany z myślą o redukcji emisji spalin bez rezygnacji z przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.
Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:
- 6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
- 6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
- 6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła
Hyundai połączył swoją wydajną i responsywną 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.
Silnik 1.6 T-GDI Smartstream będzie wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy. Jest to jedyny system, który w zależności od warunków może zmieniać czas otwarcia zaworu podczas jazdy.
Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.
Nowa inteligentna manualna skrzynia biegów Hyundaia (iMT)
Układ sterowania iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego. Jeśli kierowca naciśnie pedał sprzęgła lub prędkość pojazdu jest zbyt niska dla wcześniej wybranego biegu silnik uruchamia się na biegu neutralnym.